HTML

Szávuly Mihály-Zsolt blogja

A nap vicce

Friss topikok

Linkblog

Tehetetlenül

Szávuly Zsolt 2011.03.16. 20:16


Végre, nagy nehezen újra nekifogtam dolgozni… Tavalyi munkahelyemre vettek vissza. Így ismét járom az országot keresztül-kasul.

 

Éppen a napokban történt, hogy Nagyváradra kellett mennem, de útközben Kolozsvárra is árut vittem, így oda is bementem. Mivel a furgon hátsó ajtóival a közelmúltban gond volt, mikor végeztem Kolozsváron az utolsó helyen és elindultam Nagyvárad fele, a város kijáratánál félrehúztam, hogy megbizonyosodjak róla, hogy biztos jól becsuktam az ajtókat és útközben nem fognak kinyílni. Valahogy úgy adódott, hogy éppen olyan helyen álltam meg, ahol az emberek stoppoltak (itt megjegyezném, hogy az autó utastere három személyes, ami már tele volt, ugyanis két ismerősöm is velem utazott Várad fele, így csak a hátsó rész volt félig üres, ahol az árú van, de persze ott tilos embert szállítani). Ki is szálltam és hátramentem megnézni az ajtókat. Kinyitottam és közben valamit igazítottam az árun is, mert láttam, hogy az egyik dobos kicsit rosszul fekszik. Amint szálltam ki hátulról odajött hozzám egy kb. 70-75 éves idős ember. Őszintén az arca és a kinézete nem volt a legbizalomgerjesztőbb, de ez mellékes. Két hóna alatt mankó volt. Nehézkesen bicegett oda az autó hátuljához. Szembeállt velem és azt mondta: Vă rog să mă luaţi până la Huedin (Megkérem vigyen el Bánffyhunyadig). Mondom neki, hogy: Nu vă supăraţi, dar nu am cum, pentru că în cabină nu mai am loc, iar aici, în spate nu vă pot duce, nu se poate (Ne haragudjon, de nincs ahogy, mert az utastérben nincs több hely, itt pedig, hátul nem lehet, nem szabad). De csak nem hagyott békén, így folytatta: Vă rog din tot sufletu’, că acum am ieşit din spital, şi nu am cu ce să mă duc acasă (Nagyon szépen kérem, vigyen el, mert most jöttem ki a kórházból és nincs mivel hazajussak). Mondom: Înţelegeţi domnule că nu vă pot lua (Értse meg uram, hogy nem tudom felvenni). És ekkor már elcsuklott a hangja s azt mondta: Dar o să mă întind aici în spate şi nu mă va vedea nimeni (De elnyúlok itt hátul és senki nem fog meglátni). De én hajthatatlan voltam, nem mertem megkozckáztatni 35-40 km-t úgy utaztatni hátul a raktérben valakit, mert ha soha meg nem állít a rendőrség, ilyenkor az ember úgy kapja el, hogy pont most, és akkor nagy gondjaim lennének. Nu vă supăraţi, dar nu vreau să risc (Ne haragudjon, de nem akarok kockáztatni). Dar vă dau şi 10 lei (Adok tíz lejt, csak vigyen el). És ekkor már szinte zokogott… És én csak azt mondtam, hogy: Puteţi să-mi daţi şi 100, nici aşa nu se poate (Adhat 100 lejt is, akkor se lehet ide). És ekkor csendben zokogva továbbállt az öreg ember, én meg beugrottam az autóba és továbbhajtottam Várad fel. Akkor egy ideig nem is éreztem semmit, nem érdekelt a dolog. Aztán szépen lassan úgy előtört belőlem, főleg, mikor egyedül mentem hazafele este és úgy elgondolkodtam az eseten. Újra felelevenítettem minden percet, minden pillanatot és valahogy nagyon rosszul éreztem magam, nagyon sajnáltam azt a szegény öreg embert, hogy olyan szerencsétlenül ott maradt és folyton az járt és jár azóta is a fejemben, hogy vajon végül mi lett vele, hazaért szerencsésen? Legfőképpen az a kijelentése ütött meg nagyon, hogy ad 10 lejt, csak elvigyem és utána a csendes zokogás. Elgondolkodtam, hogy neki valószínűleg az volt minden vagyona és ahogy a romániai egészségügyet ismerem, valószínűleg mivel szegény szerencsétlen bácsinak pénze se volt kitették a kórházból, aztán menj amerre a szemed lát és élj ahogy tudsz. Nagyon zavart az eset, fájt, hogy nem tudtam rajta segíteni, nem hagyott nyugodni ez az egész dolog, este lefekvéskor is gyötört a gondolat, hogy vajon mi lett vele, hogy alakult végül a hazajutása? Nagyon remélem, hogy szerencsésen hazaért…

Egy dolog azonban biztos: ez a történet nagy nyomott hagyott a lelkemen és jó sokáig emlékezni fogok rá és mondhatni azt, hogy zavarni fog. Zavarni fog, főleg azért, mert olyan hidegen válaszoltam minden mondatára és zavarni fog, mert nem tudtam neki segíteni…

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szavulyzsolt.blog.hu/api/trackback/id/tr722745402

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása