HTML

Szávuly Mihály-Zsolt blogja

A nap vicce

Friss topikok

Linkblog

Egy napom a tükör másik oldalán - egy kis nosztalgia...

Szávuly Zsolt 2011.08.28. 23:10

Egy kis nosztalgia… Egy iromány, amit még 2003-ban írtam.


"Egy napom a tükör másik oldalán

Egy reggel, mikor felébredtem valami szokatlan tűnt fel nekem. Mintha minden fordítva lenne. Felöltöztem, reggeliztem és elindultam az iskola felé, és az volt nekem a furcsa, hogy minden nagykorú, felnőtt ismerősöm „csókolomot” köszönt nekem, s mikor én ugyanezt köszöntem vissza nagyon durván néztek rám.

         Végre elértem az iskolába. Az osztályban nagy zaj volt. Mikor beléptem megláttam, hogy minden tanár ott ordibál a padban, mint egy kisgyermek és amint megláttak engem mindenik ezt köszönte: „Jó reggelt tanuló bácsi!” Én nem tudtam mire véljem a dolgot, csak álltam az ajtóban. Egyszer megjelent előttem Paró Péter tanár úr és megkezdte a jelentést. Megtudtam, hogy egy második osztályba léptem be és, hogy én vagyok a tanítójuk… Nagyon érdekes volt! Nem tudtam mire vélni a dolgot, azt hittem valami tréfa, így megfogtam a ragyogó alkalmat és játszottam a tanító szerepét. A jelentés alapján rájöttem, hogy hiányzik: Toman Zolika, Jancsi Katika, Acél Laura és Teke Andika.

         Az első óra román volt. Felmérőt írattam, már csak bosszúból is. Csend volt, nagyjából az osztályban, de óra végén az utolsó percekben Muki Lacikát és Balázs Bözsikét elkaptam, hogy puskáztak.

         A második magyar óra volt. Leckét adtam le. Muki Lacika mindig kotyogott, de mind hülyeséget. Kék Ildit pedig kiküldtem óráról, mert hintázott a széken. Azután pedig osztogattam piros pontot is, jó feleletekért. Név szerint: Borosdi Betikének, Tímár Krisztinek, és Dózsa Évinek.

         Ezután a matematika óra következett. Hát ez az óra már rosszul kezdődött, mert Paró Petike rágógumizott, így meg kellett dorgáljam. Az órán nagyon nagy zaj volt. Gondoltam egyet és nekifogtam a feleltetésnek. Először Bagoly Betike felelt, de ő nem tudván a leckét ötöst kapott. Ezután Simn Gabika felelt. Az ő felelete sem volt a legfényesebb, de neki adtam egy szűk nyolcast.

         A délután így-úgy eltelt. (...) Már megszoktam, és szinte élveztem is azt, ahogyan beszéltek velem a felnőttek.

         Este korán lefeküdtem és már arra gondoltam, hogy milyen jó lesz a következő nap. Már eldöntöttem, hogy kit feleltetek, mit fogok csinálni az órákon. Reggel, mikor felébredtem rájöttem, hogy már semmi sem ugyanaz, mint az azelőtti napon; visszatért a régi világ…"


                                               Szávuly Mihály-Zsolt

                                                           Csíkszereda

                                                                       2003.09.23

Szereplők*:

    Paró Péter – latintanár                       Balázs Erzsébet – némettanárnő

    Toman Zoltán – földrajztanár               Kék Ildikó – történelem-tanárnő

    Jancsi Katalin – fizikatanárnő               Borosdi Beáta – angoltanárnő

    Acél Laura – kémiatanárnő                  Tímár Krisztina – matematika-tanárnő

    Teke Andrea – vallástanárnő                Dózsa Éva – biológia-tanárnő

     Muki László – magyartanár                  Bagoly Beáta – romántanárnő

                                               Simon Gábor – spirituális

 

* - A valódi nevek át lettek írva.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szavulyzsolt.blog.hu/api/trackback/id/tr563186647

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása