HTML

Szávuly Mihály-Zsolt blogja

A nap vicce

Friss topikok

Linkblog

Nokia 5230

Szávuly Zsolt 2011.09.04. 14:11

        Az egész valamikor július közepén kezdődött… Arra gondoltam, hogy (mivel már úgyis ilyen modern világban élünk) meglepem magamat egy okos-telefonnal születésnapomra. Neki is fogtam szétnézni erre-arra, hogy milyen kínálat van. Csakhogy túl sok volt a kikötésem: ne legyen túl drága, de azért legyenek benne a legalapvetőbb funkciók, amik egy okos-telefont jellemeznek, legyen jó stílusos, szép külsejű és persze legyen Nokia.

Ezzel neki is fogtam a keresgélésnek.

Hosszú tépelődés után eljutottam a Nokia E63 nevű telefonhoz, ami amúgy már nagyon rég tetszett. De mivel már régebbi (2009-es) típus volt, nem nagyon lehetett kapni újan, illetve lehetett, de kevés olyan bolt volt, ahol az ár is megfelelt. Végül kaptam egyet, ahol az ár is nagyon jó volt, a színe is (fekete) és még magyar nyelvű menü is volt benne gyárilag, mert nagyjából amit itt, Romániában árultak nem volt. El is döntöttem, hogy megveszem ezt a telefont. Szépen elkezdtem spórolni rá. Aztán mikor már háromnegyede meg volt az összegnek, keserűen tapasztaltam, hogy hirtelen szinte 20 %-ot drágult, ami ennél az árnál már jelentős. Nagyon felmérgelődtem ezen a dolgon. Hirtelen le is mondtam minden elképzelésemről, nem is érdekelt az egész.

            Aztán, kb. egy hónappal a születésnapom előtt ráakadtam tiszta véletlenül egy másik régebbi kedvencemre, a Nokia 5230-asra. Elhatároztam, hogy akkor teszek egy próbát ezzel, hisz valamivel olcsóbb is mint az E63-as, igaz kevesebbet is tud, de azt a keveset kiegészíti a beleépített GPS. Na, így újra nekifogtam a keresgélésnek. Nagy színválaszték nem volt, hiszen ez a típus csak fekete és fehér színben volt kapható. És természetesen nekem a fekete kellett.

Hamar nekimentem az első falnak, mikor észrevettem, hogy általában a fekete színű drágább mint a fehér. Akkor elkezdtem gyanakodni, hogy valami nincs a rendjén. Kérdezősködésbe kezdtem és kiderült, hogy az online boltokban, ahol ki van téve mindkét típus, nincsen raktáron csakis fehér és nem valószínű, hogy tudnak rendelni feketét. Ekkor már ismét kezdtem begerjedni. 5 napig csak az internetet bújtam és keresgéltem, kérdezősködtem, hogy miként lehetne megoldani hogy ne kelljen fehéret vennem. Már lassan lemondtam róla és úgy döntöttem, hogy megveszek egy fehéret, amit itt, Marosvásárhelyen láttam egy üzletben, mikor hirtelen ráakadtam egy bukaresti üzletre, ahol éppen véletlenül volt még pár darab fekete raktáron.

Hamar meg is rendeltem így ezt és most várom, hogy ha megérkezik: 1. mi lesz a csomagban?, 2. fogok-e csalódni a választásomban? Igaz, hogy még kicsit odébb van a születésnapom, de "addig üsd a vasat, míg meleg" alapon inkább lecsaptam rá, míg volt mire.

 

 

            És végül eljött az a nap, amikor meg kellett érkezzen a telefon (gyorspostán). Mivel du. négyig munkában voltam, felhívtam a futárcéget, hogy ne az otthoni címemre vigyék ki, hanem a munkahelyemre, mivel nem vagyok otthon. Egész nap türelmetlenül vártam, de semmi nem érkezett. Így amikor közeledett négy óra, telefonáltam, hogy mi a helyzet. Akkor mondták, hogy az autójuk jön vissza Ludasról és csak utána hordja szét a városban lévő közeli zónákat. Mondtam akkor, hogy mivel úgyis közel vannak és végül is útba esik hazafele, bemegyek én, személyesen. Oda értem, átvettem a csomagot, kifizettem és úgy feltéptem, mint etióp gyerek a segélycsomagot. Benne volt a telefon doboza és abban benne újszerű állapotban a Nokia 5230-as „okos” mobiltelefon.. Biciklivel voltam; gyorsan felerősítettem a küldeményt a csomagtartóra és ahogy csak tudtam repesztettem hazafele. Nagyon türelmetlen voltam.

Amint megérkeztem, rögtön mindent kibontottam. A dobozban becsomagolva találtam a készüléket, a „car-holder”-t, az akkumulátort, kötőt a „stylus”-al, használati utasítást, garancia-levelet, szoba-töltőt, stereo fejhallgatót; egyszóval minden benne volt ami kell.

            Beletettem a SIM-kártyát, beindítottam és hagytam, hogy vigyen magával. Azonnal jött SMS is – a szolgáltató küldte az MMS meg az Internet beállításokat. Ezután nekifogtam mindenféle beállításnak és kipróbálni minél hamarabb minden lehetséges funkcióját.

Menetközben észre sem vettem, hogy angol menüben dolgozom. Gondoltam állítsam át magyarra. Ekkor vettem észre, hogy sajnos nincs rajta magyar menü, amit elég furcsának találtam, hiszen a készülék Magyarországon volt gyártva. Kicsit hirtelen meglepett a dolog, de gondoltam, hogy csak annyi baj legyen, hisz ha nagyon szükséges, olcsón raknak rá magyar menüt bármelyik GSM szervízben. De nem is lett más baj (eddig). Nagyon jól működik a telefon; habár ami igaz az igaz, van valami amire még kíváncsi vagyok, mégpedig az akkumulátorra; állítólag kell pár töltés neki, míg beáll a normál használatba.

            De összességében véve eddig nagyon tetszik. Jól megy maga a telefon, könnyű kezelni, jól működik az érintő (csak rá kell szokni), nagyon gyorsan és jól megy az internet/letöltés, GPS is szinte kiválóan működik (csak kicsit nehezen jöttem rá a használatára és még most se értem 100%-osan, de majd belejövök), szépen szól a zene, stb. Szóval egy szó mint száz, nem bántam meg, tetszik. Ajánlom azoknak, akik olcsón akarnak okos telefont venni és akiknek fő a márka. Ezt már csak azért mondom, mert ennyi pénzért lehet venni mondjuk LG-t, vagy Samsung-ot stb. Android-os rendszerrel, mert ezen ugye Symbian van. De nekem fő a márka is… És a kérdésekre a válaszok: 1. minden benne volt a dobozban amire számítottam, 2. eddig még nem bántam meg!

 Képek (Kattints a képre nagyításhoz):

 


 

 

 

 

 

 

Külső hivatkozás: http://www.nokia.hu/termekek/teljes-kinalat/nokia-5230

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szavulyzsolt.blog.hu/api/trackback/id/tr213201940

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása